Finanse
Opis ekranuEkran pozwala na wprowadzenie
danych finansowych dla zleceń składanych w serwisie FUNDS ON-LINE. Część ekranu nazwana
"Dane konta" lub "Dane umowy" zawiera informacje dotyczące wybranych parametrów konta lub
umowy osoby zalogowanej w zależności od tego, czy składanie zlecenia zostało wykonane z
menu umowy czy z menu konto:
- Fundusz - nazwa funduszu w ramach danego konta lub umowy (pole nie do edycji),
- Produkt - nazwa produktu w ramach danego konta lub umowy (pole nie do edycji),
- Typ umowy / Strategia inwestycyjna - strategia inwestycyjna w ramach wybranej umowy lub
konta (pole nie do edycji),
- Waluta - waluta dla danego konta / umowy (pole nie do edycji),
- Wybór strategii - przechodzi do ekranu "Otwarcie
– wybór funduszu",
Powyższe parametry otwieranego konta są wybierane przez osobę składającą zlecenie w pierwszym
kroku składania zlecenia.
Znajdująca się poniżej, część ekranu o nazwie "Finanse zlecenia"
zawiera pola, w których należy podać podstawowe dane finansowe zlecenia. Pola wchodzące w
skład tej części ekranu to:
- Waluta - waluta funduszu, na który dokonywana jest wpłata,
- Kwota nabycia - kwota otwarcia lub nabycia, serwis wykonuje sprawdzenie czy podana kwota
jest większa niż minimalna wymagana dla wybranego funduszu,
- Reinwestycja odkupienia - znacznik ustawiany jeżeli zlecenie wiąże się z reinwestycją
odkupienia,
- Data odkupienia dla reinwestycji - planowana data dla reinwestycji odkupienia,
- Deklarowany okres inwestycji - deklarowany w miesiącach okres inwestycji,
- Typ upustu - typ upustu gdzie możliwe są wartości: NIE DOTYCZY, UPUST PROCENTOWY W
OPŁACIE, WYNEGOCJOWANA STAWKA MANIPULACYJNA.
- Wartość upustu - wartość upustu dla składanego zlecenia otwarcia / nabycia.
- Imię i nazwisko negocjatora - imię i nazwisko osoby, która udzieliła upustu.
- Deklarowana kwota inwestycji - deklarowana kwota inwestycji dla wybranego okresu
inwestycji,
- Deklarowana kwota miesięczna - deklarowana kwota miesięczna dla wybranego okresu
inwestycji,
Następna w kolejności część ekranu zawiera informacje o przelewie
związanym ze składanym zleceniem:
- Numer rachunku bankowego odbiorcy - numer rachunku do nabyć funduszu,
- Kwota przelewu - kwota jaka zostanie przelana
- Waluta - waluta funduszu,
- Tytuł przelewu - Tytuł przelewu w formacie AAA-AAAA-AAAAAA, PPPPPPPPPPP, XXXXXXXXXXX,
gdzie:
- symbole „A” oznaczają pełen numer konta w funduszu przydzielony Uczestnikowi
- symbole „P” oznaczają numer PESEL Uczestnika Funduszu (w przypadku nierezydentów datę
urodzenia w formacie RRMMDD, w przypadku osób prawnych nr NIP lub REGON)
- symbole „X” oznaczają imię i nazwisko Uczestnika Funduszu (w przypadku, gdy Uczestnikiem
jest osoba prawna - nazwa).
Część ekranu o nazwie "Płatności" pozwala składającemu zlecenie na
określenie sposobu płatności za zlecenie. W przypadku serwisu FUNDS ON-LINE automatycznie wpisane
jest ustawienie "Przelew". Pola znajdujące się w tej części ekranu, to:
- Typ płatności - na liście ustawiona jest wartość "Przelew", której nie można edytować,
- Przyjąłem gotówkę - znacznik jest domyślnie niezaznaczony, pola nie można edytować.
Część ekranu zatytułowana "Skład portfela" zawiera informacje o
funduszach wchodzących w skład portfela osoby składającej zlecenie. Jeżeli w skład portfela wchodzi
kilka funduszy wyświetlane są wszystkie. Opis każdego wymienionego funduszu znajdującego się w
portfelu zawiera następujące pola:
- Fundusz - nazwa funduszu wchodzącego w skład portfela,
- Udział% - udział procentowy funduszu w produkcie, który można edytować jeżeli jest to
możliwe dla wybranego produktu.
Listę funduszy można modyfikować. Służą do tego przyciski "Usuń" i "Dodaj". Przycisk "Usuń" powoduje
wyłączenie funduszu ze składu portfela. Przycisk "Dodaj" pozwala na dołączenie nowego funduszu do
portfela powiązanego z wybranym do zlecenia produktem.
Na końcu ekranu w części "Oświadczenia" znajduje się lista zawierająca
zgody i oświadczenia, jakie uczestnik może lub musi podpisać w trakcie składania
zlecenia. Zgody, które są wymagane przez serwis nie posiadają opcji do odznaczenia,
natomiast w przypadku, gdy zgody są opcjonalne zależne są od woli osoby składającej zlecenie -
istnieje możliwość ich odznaczenia.
Zlecenie może wymagać uwierzytelnienia. W takiej sytuacji
przed zatwierdzeniem pojawia się ekran "Uwierzytelnianie" zawierający informacje o składanym
zleceniu i pole, w którym osoba składająca zlecenie musi wprowadzić kod o żądanym numerze
z listy haseł jednorazowych. Zatwierdzenie zlecenia powoduje wygenerowanie wydruku w postaci pliku
PDF zawierającego potwierdzenie wykonanego zlecenia (wyjątkiem jest zlecenie Nabycia, gdzie
drukowany jest przelew). Złożone i zatwierdzone zlecenie widoczne jest na ekranie
"Historia zleceń". Zlecenie wprowadzone do listy zleceń
oczekujących na akceptację widoczne jest na ekranie " Zlecenia oczekujące".
Nawigacja
- Wstecz - prowadzi do poprzedniej zakładki związanej ze składaniem zlecenia,
- Anuluj - anuluje składanie zlecenia, prowadzi z powrotem do ekranu "Złóż zlecenie",
- Wydruk - weryfikacja wprowadzonych danych oraz wydruk potwierdzenia zlecenia,
- Potwierdź później - przenosi zlecenie do listy zleceń oczekującej na
akceptację przypisanej do osoby składającej zlecenie lub jeżeli wymagana jest zgoda
więcej niż jednej osoby do listy zleceń oczekującej na akceptację wspólnej dla tych osób.
- Ok - powoduje zatwierdzenie zlecenia i wysłanie do realizacji.