Składanie zlecenia Zniesienia blokady
Definiowanie uczestników, kont oraz osób zlecających odbywa się przy użyciu ekranów:
Dodanie uczestnika i konta do zlecenia można dokonać na dwa sposoby:
- Dodając wszystkie dane konta i uczestnika od podstaw. W tym celu, należy wybrać
przycisk Dodaj na ekranie Dane do zlecenia. Przycisk
ten otwiera ekran Nowy uczestnik/konto, na którym można
zdefiniować wszystkie dane konta oraz uczestnika do zlecenia. Po zatwierdzeniu nowo zdefiniowane
dane przenoszone są na ekran Dane do zlecenia. W przypadku gdy
nie zdefiniowano jeszcze konta i pierwszego uczestnika przycisk Dodaj otwiera ekran Nowy uczestnik/konto, na którym widoczne są sekcje do definicji konta i uczestnika. W
przypadku gdy zdefiniowano już uczestnika i konto, Dodaj otwiera ekran Nowy uczestnik/konto, na którym widoczne są tylko sekcje umożliwiające zdefiniowanie kolejnego
uczestnika do zlecenia (brak sekcji dla konta).
- Wyszukując istniejący konto lub uczestnika. W tym celu, należy na ekranie Dane do zlecenia wprowadzić kryteria wyszukiwania, a następnie użyć przycisku Wyszukaj.
Znalezione dane, spełniające kryteria wyszukiwania prezentowane są na ekranie Wyszukanie osoby/konta. Wybranie na tym ekranie konta przenosi na ekran Dane do zlecenia konto wraz z pełnym składem właścicielskim. Wybranie osoby otwiera ekran Nowy uczestnik/konto, na którym należy wypełnić dane konta do zlecenia. Po zatwierdzeniu
dane konta oraz wybranego uczestnika przenoszone są na ekran Dane
do zlecenia.
Wskazania osób zlecających do zlecenia można dokonać na dwa sposoby:
- Wskazując na ekranie Dane do zlecenia jako
zlecającego uczestnika lub uczestników.
- W przypadku gdy zlecającym nie jest uczestnik, system otwiera ekran Zlecający. Użycie przycisku Dodaj otwiera ekran Nowy
uczestnik/konto, na którym można zdefiniować dane osoby zlecającej. Użycie przycisku Wybierz
otwiera ekran Wyszukanie osoby/konto, na którym
prezentowane są osoby powiązane z kontem - Pełnomocnicy, Przedstawiciele Ustawowi,
Reprezentanci. Przycisk Wybierz dostępny jest tylko, gdy konto został wyszukany z bazy.
Dla zlecenia Zniesienia blokady należy zdefiniować dane szczegółowe zlecenia:
- Blokada - ekran służy do wskazania odwoływanej
blokady
Zatwierdzenie zlecenia odbywa się przy użyciu przycisku
OK. Powoduje on wygenerowanie w
osobnym oknie przeglądarki podglądu wydruku zlecenia oraz wyświetlenie okienka informacyjnego z
zapytaniem, czy zlecenie ma zostać zatwierdzone. W przypadku gdy wszystkie dane na wydruku są
poprawne, po zatwierdzeniu okienka informacyjnego następuje zapisanie zlecenia do bazy danych
systemu.